This study explores the provision of gender-based sexuality education from the teaching perspectives at Armenian public schools. Armenia is one of the countries with a patriarchal political-social system where the belief that men are superior to women is common in mainstream society (Khachatryan et al., 2015; Durand & Osipov, 2015). One of the objectives of this study is to find out how sexuality educators in Armenia deal with the inconsistency between the mainstream beliefs regarding unequal gender roles held in society, and the “gender equality” content they are obliged to teach. To explore this, the study applies a qualitative approach, employing ethnographic methods as one of the effective ways to become immersed in the target population’s culture and understand their behaviors and beliefs. The literature on Armenian sexuality education has mostly stemmed from international and local organizations’ perspectives; missing the feminist approach from the academic agenda and exploring little in the areas of gender studies.
Neuste Beiträge
- Call for Papers: Transforming Care Conference 2021 (Online Event)
- Einladung: ONLINE-Gründungstreffen einer neuen FG-Gender-AG „Queer(ing) Visual Culture“ (05.02.21, 11-12:30 Uhr)
- Blogbeitrag Reaktionen von LSBTI-Menschen im südlichen Afrika auf die COVID-19-Pandemie
- Online Veranstaltung „Frauen im Blaumann, Männer im Schwesternkittel“
- Digitale Abschlusstagung „CHEFIN werden – Wie gelingt Frauen der Aufstieg in Führungspositionen im MINT-Bereich?“
Open Gender Journal
- Das Unbehagen mit den Gender Studies Paula-Irene Villa
- Biographische Agency männlicher Au-pair-Migration nach Deutschland Caterina Rohde-Abuba
- Stigmatisierung und Verfolgung ‚asozialer‘ Frauen im nationalsozialistischen Österreich Isabel Meusen
Schlagwörter
Hinweis
Die Fachgesellschaft veröffentlicht auf ihrer Website auch Hinweise der Arbeitsgruppen und der Initiativen innerhalb der FG. Deshalb spiegeln die Hinweise nicht notwendigerweise Positionen oder Ziele der Fachgesellschaft wider.